KABEL-TV Protesterna från de boende kring Västergatan i Billesholm som plötsligt inte längre fick någon signal från Canal Digital Kabel, lönade sig. Pressekreteraren Kristin Wester på Telenor, som alltså äger Canal Digital Kabel, har kollat upp situationen vi beskriver i artikeln. En situation hon menar är ”väldigt beklaglig”. Nu ska Telenor göra om och göra rätt.
- Om det inte är klart i skrivande stund borde det vara det när som helst nu. Vi kommer givetvis att kontakta alla berörda kunder individuellt och hitta en lämplig kompensation.
Enligt pressekreteraren kommer kunderna ifråga att få ett uppsägningsbrev med en uppsägningstid på 3 månader.
- Vi beklagar verkligen att kunderna har fått utstå detta och kommer att diskutera olika erbjudanden och potentiella rabatter med varje kund på lösningar som kan ta vid efter att uppsägningstiden har löpt ut, avslutar Kristin Wester.
Läs vår ursprungliga artikel om vad som hände på gatorna kring Västergatan i Billesholm. Klicka här.
Marianne Rönnberg Galmor