BJUV. Nu har jag varit ute igen och försökt hitta något snyggt att ha på mig. Utan att lyckas. Som vanligt nuförtiden, får jag väl tillägga. För ännu har det inte gått upp för svenska inköpare att det är hos 50+folket som de flesta pengarna finns att hämta!

Det börjar alltid med att jag vet vad jag vill ha. Har alltid varit svag för snygga kläder etc. och så länge kroppen höll sig inom standardstorlekarna 36-42 var det inga problem. Men nu, när måtten tilltagit, är det kört!

De snälla biträdena säger när jag frågar efter "plus-storlekar" att "nej, det har inte vi längre, men du kan väl gå till butik ditten eller datten, för där har de stora kläder".

Jag blir sur! Inte ens H&M har sitt BiB längre utan bara några bleka tråkplagg undangömda i ett hörn längst bak i butiken. Och det år långt ifrån alla deras butiker som över huvud taget har större storlekar. Jag som bidragit till att familjen Persson på H&M blivit rika som sju troll. Först genom att handla mängder av kläder till mig själv och senare till mina tre barn.

Såväl på H&M som i de övriga butiker jag besöker denna lördag säger de anställda samma sak:

- De stora storlekarna som tar slut först. Skriv till vår ledning för de lyssnar inte på oss när vi säger det till dem! 

Plaggen biträdena i de butiker som fortfarande har plagg i "plus size" gräver fram är ofta svarta och stora som tält. Visst, de finns även i andra färger men budskapet i hela snittet säger mig bara en sak: Gå och göm dig! Här har du  något stort att dra över dig!!

-  Hör du du, säger jag. Jag är visserligen ganska gammal och stor - men jag har inte blivit blind!

- Jag vet hur ett snyggt plagg ska se ut. Det har jag vetat i mer än 30-40 år. Och det vet jag än. Men bara för att jag passerat 44 och 46 i storlek och dessutom fyllt 60 så tycks inköparna i landets butikskedjor och affärer för kvinnokläder tro att min hjärna och mina ögon inte längre fungerar.

 

Här finns pengarna!

Till landets samlade inköpskår - och för all del även butiksägarna -  har jag slutligen följande att säga:

80 procent av Sveriges samlade kapital finns hos männisor 50 +. Vi är idag drygt 3 miljoner i antal och vi har både krav och förstånd! Vi tänker inte bli "ett med mönstret i tapeten" bara för att några snorvalpar till inköpare har fått för sig att den köpstarka kundkretsen är 18-35 år gammal. Så är det nämligen alls.

Vill ni ha våra pengar - och de är som sagt många - så fatta det! Gå oss till mötes för det är faktiskt väldigt enkelt. Köp in eller tillverka samma modeller som ni idag har upp till storlek 46. Skala bara upp dem några grader till. En baggis för en duktig tillskärare.

Vi kommer att finnas ett bra tag till så det är bara att sätta igång. Vi är framtidens kunder så vad väntar ni på?


Tipsa redaktionen

Har du något du något tips som du vill att vi skriver om på denna sida?

Skriv till: redaktionen@bjuvsweek.se

Skicka in ditt tips här »

Citera oss gärna men glöm inte ange källan.

För insänt men ej beställt material ansvaras ej.

Väder

 

booked.net

Om oss

Bjuvsweek
c/o Galmor
Fotbollsgatan 7
263 32 HÖGANÄS

Ansvarig utgivare för webbtidningen www.bjuvsnytt.se är Marianne Rönnberg Galmor.
Utgivaren är utsedd av Myndigheten för radio och tv.

bjuvsnytt.se och bjuvsweek.se  är del av det Pressetiska systemet.


E-post marianne@bjuvsweek.se

Annonsera på bjuvsweek.se. Tel: 0705725453 - Joseph Galmor.