SJUKT Nu ska jag berätta om hur en uppsägning av ett abonnemang på rakblad blev till ett krav på 400 kronor. Från ett företag som lurade mig till att låta det skriva ett brev till rakbladsförsäljaren. Som jag naturligtvis kunde skriva själv.
För ett par år sedan tyckte jag det lät som en bra idé att abonnera på rakblad. Nu minns jag inte riktigt hur jag tänkte då men ni vet - ibland dyker det upp sådana där abonnemangserbjudanden på trosor, strumpor osv. Och nu gällde det alltså rakblad. Till en chic rakhyvel i valbar kulört. Inte alls lik de där trista varianterna från Gilette och andra. Det var nog just designen jag fastnade för. Det är typiskt mig.
Jag valde en vit.
Åren gick och när nya paket med refillblad damp ner i postlådan hamnade de flesta i ett skåp i badrummet. Det är ju inte så att jag rakar mig dagligen, om man säger så.
Och när det nu för några veckor sedan fanns ett nytt paket i postlådan bestämde jag mig för att säga upp abonnemanget.
Något så enkelt visade sig i det här fallet dock vara mycket svårt.
Jag skrev tre gånger till företaget Estrids kundtjänst. De svarade aldrig. Jag ringde dem och hamnade i en svarare. Där jag ombads lämna ett meddelande. Vilket jag gjorde. Fortfarande utan att få någon återkoppling.
I mitt sökande efter fler kontaktuppgifter för att få slut på den här farsen så ramlade jag så plötsligt på ett annat företag Bymetis (bymetis.se)